Kaip tinkamai pasiruošti praktiniam vairavimo egzaminui “Regitroje”?

vairavimo egzaminas

Kaip tinkamai pasiruošti praktiniam vairavimo egzaminui “Regitroje”?

vairavimo egzaminas

Išsilaikius teorinį egzaminą, lieka paskutinis žingsnis po kurio kiekvienas besimokantis įgauna pilną galimybę valdyti automobilį Lietuvos keliuose. Vairavimo mokyklos Vilniuje dažnai itin gerai paruošia būsimus vairuotojus teoriniams egzaminiui. Bet kaip su praktine dalimi? Laukiantiems šios ypatingos dienos, mes paruošėme straipsnį kuris tikimės padės susipažinti su svarbiausiai “Regitros” praktinio egzamino kriterijais. 

Visų pirma aptarsime pagrindines kritines klaidas po kurių egzaminas yra nutraukiamas, nekritines klaidas kurios nors ir nėra grubios, tačiau gali atsiliepti egzamino rezultatams vėliau ir galiausiai pateiksime keletą svarbiausių patarimų kaip tinkamai pasiruošti galutiniam egzaminui.

Dažniausiai daromos kritinės klaidos “Regitros” egzamine

Ko gero tai žino daugelis, tačiau atlikus kritinę klaidą egzamino metu jis yra tučtuojau nutraukiamas, o egzaminuotojas jums įrašo rezultatą – “Neišlaikytas”. Gera žinia tokiu atveju yra ta, jog net ir neišlaikius egzamino jums bus leista pabaigti kelionę ir grįžti pačiam iki “Regitros”. Todėl galite grįžti į savo vairavimo mokyklą ir pasitobulinti. 

Be to, iki maršruto pabaigos visos jūsų padarytos klaidos bus ir toliau vertinamos, o tai reiškia, jog tiksliai sužinosite, ką padarėte blogai ir galėsite ties tomis vietomis tobulėti.

Kritinės klaidos gali būti apibendrintos taip:

  • Egzaminuotojas įsikiša žodžiu arba fiziškai egzamino metu, tam, kad išvengti pavojingos situacijos eisme ar eismo įvykio.

  • Egzaminuojamasis neteisingai atsako į visus teorinius klausimus egzamino pradžioje (apie automobilio vidų, įtaisų tikrinimą ir t.t.).

  • Egzaminuojamasis nevykdo egzaminuotojo nurodymų – važiuoja kita kryptimi nei buvo nurodyta, atlikinėja kitą pratimą nei nurodyta.

  • Susidūrimas eisme, sukelta pavojinga situacija (susidūrėte ir per praktinius užsiėmimus savo vairavimo mokykloje) Tai gali būti užvažiavimas ant kliūties (stovelis, atrama, bortelis), sukeltas eismo įvykis kuomet egzaminuojamasis yra kaltininkas.

  • Netinkamas pavaros pasirinkimas galintis sukelti eismo įvykio pavojų. Pavyzdžiui, važiuojant atbulai yra įjungiama priekinės eigos pavara ar atsvirkščiai.

  • Netinkamų įrenginių naudojimas arba būtiniausiųjų nenaudojimas. (pvz. naudojimasis mobiliuoju telefonu esant dirbančiam varikliui, saugos diržo neužsisegimas prieš pradedant važiuoti ar atlikti manevrą.)

Tai iš esmės yra bendras kritinių klaidų spektras. Padarius minėto pobūdžio nusižengimą, egzaminatorius pastebės, jog neturite reikalingų žinių tapti visaverčiu automobilio valdytojų ir jums reikia tobulinti įgūdžius iš esmės.

Svarbiausios nekritinės klaidos vairavimo egzamine

Iš viso, per praktinį vairavimo egzaminą “Regitroje” jūs galite atlikti 9 nekritines klaidas. Galbūt iš pirmo žvilgsnio pasirodys, jog turite nemažai laisvės minimaliems nusižengimams, per daug neatsipalaiduokite. Čia jūs būsite vertinami žymiai griežčiau, nei savo vairavimo mokykloje, todėl išlikite budrūs viso egzamino metu

Patariame atsižvelgti į žemiau esančius aspektus, tam, kad menka smulkmena nekainuotų jums teigiamo egzamino rezultato.

Nekritines klaidas egzamine galima apibendrinti taip:

  • Nepankamas žinių parodymas ieškant automobilio įrenginių, aiškinant kaip jie veikia ir valdosi. Egzamino pradžioje jūs būsite užklausiami techninių klausimų apie automobilį, todėl turite būti pasiruošę paaiškinti kaip tikrinsite įtaisų darbą bei būklę.

  • Automobilio saugos bei valdymo įtaisai. Tai gali būti netinkamai pasirinkta pavara užvedant automobilio variklį, neteisingai prisegtas saugos diržas arba bandymas užvesti automobilį, kuomet jis jau yra užvestas.

  • Sankabos paminos valdymas. Jei egzaminuojamasis per greit arba per lėtai atleidžia sankabą jungdamas pavaras, ilgai laiko (tiek pilnai, tiek nepilnai nuspaudęs) sankabos paminą nejungdamas pavaros, tai taip pat skaitoma kaip nekritinė klaida.

  • Akceleratoriaus paminos valdymas. Per mažai arba per daug nuspaudžiama akceletatoriaus pamina, kai sankaba yra nepilnai ar išjungta.

  • Netinkamas pavaros pasirinkimas. Tai gali būti važiavimas per dideliais arba per mažais variklio sūkiais, kai eismas to nereikalauja, ar pasirenkama pavara neatspindi eismo situacijos. Kaip žinia, ideali pavara esant 50km/h nei 4 pavara, 70km/h – ne žemiau nei 5 pavara.

Nors šios klaidos ir nėra smarkūs nusižengimai taisyklėms, smulkmenų ignoravimas gali būti lemtingas galutinių rezultatų metu, todėl būkite atidūs ir išmanykite bendrinius vairavimo reikalavimus.

Bendri patarimai praktiniam vairavimo egzaminui

  • Susipažinimas su egzamino kriterijais

Nors atrodo paprasta, turite gerai išmanyti bendrinius reikalavimus “Regitros” praktiniam egzaminui. Kadangi jūs būsite vertinami itin griežtai, tinkamas svarbiausių kriterijų išmanymas, užtikrins, jog nesusimausite ant smulkmenos kuris neleis gauti teigiamo egzamino rezultato.

  • Tinkamas laikas egzaminui laikyti

Ko gero daug kas sutiktų, jog paprasčiau laikyti egzaminą yra tada, kuomet mieste nėra daug eismo Tinkamiausias laikas egzaminui, ko gero būtų tuo metu, kai mieste nėra daug eismo. Jei norite padidinti savo išlaikymo šansus, rekomenduotina laikyti egzaminą Šeštadienį, idealiausia, kuo anksčiau ryte.

Dauguma žmonių bus išvykę iš miesto arba pasilikę savaitgaliui namuose, todėl eismas turėtų ženkliai sumažėti. Nors gali tekti ilgiau palaukti egzamino laikymo datos, verta pabūti kantriems ir apsiriboti ties saugesniu variantu.

  • Papildomi važiavimas su vairavimo instruktoriais

Kadangi eidami laikyti “Regitros” praktinį egzaminą jūs jau būsite išlaikę praktinį egzaminą savo mokykloje, patartina užsirašyti papildomoms pamokams, tam, kad dar labiau patobulinti įgūdžius. Jūsų vairavimo mokyklos instruktoriai jus jau pažinos ir žinos kokius įgūdžius reikės tobulinti.

  • Važiavimas su šeimos nariais.

Išlaikius teorinį egzaminą “Regitroje” jūs įgaunate papildomą galimybę ruoštis praktiniam vairavimo egzaminui – galimybę važinėtis su “M” ženklu su savo šeimos nariais.

Rekomenduojama važinėtis kuo daugiau, įprastinėmis miesto sąlygomis, galbūt net išbandyti “Regitros” maršrutus prieš egzaminą. Kadangi važinėsite su artimaisiais, tikėtina patirsite mažiau streso ir įgūdžius įgausite greičiau.

Apibendrinant

Šiame straipsnyje aptariame pagrindinius kritinių bei nekritinių klaidų niuansus “Regitros” praktiniame egzamine bei pateikiame keletą bendrinių patarimų. Norint tikėtis teigiamo rezultato – svarbiausia yra būti atidiems, išmanyti bendrus dalykus bei paprasčiausiai nesijaudinti, pilnai pasitikint savo gabumais.

Šaltinis:  https://www.kelias.net